15 Temmuz 2010 Perşembe

ETLİ GİRİT KABAĞI DOLMASI





Bu şirin kabakçıklarla aslında değişik bir tarif uygulayacaktım ama sitede bu şekildede olmadığını hatırlayınca farklı tarif denemesi sonraya kaldı ...

Ben dolmaları genelde çok pirinçli yapmam,ailemden gelen bir özellik olsa gerek...Bu şekilde size biraz farklı gelebilir o yüzden:)

Malzemeler (4 adet için)


4 adet girit kabağı (orta boy)

****
250 gram kıyma
1 adet soğan(incecik doğranmış)
2 yemek kaşığı pirinç
1 er yemek kaşığı domates ve biber salçası
nane,kırmızıbiber,karabiber,tuz(miktarlar isteğe göre)
dereotu,1 diş sarmısak(ezilmiş)
2 yemek kaşığı zeytinyağı

****
1 kase yoğurt+1 diş ezilmiş sarmısak
1 er çay kaşığı kırmızı biber,nane,domates salçası
3 yemek kaşığı zeytinyağı

İç malzememizi hazırlamak için dolma hariç diğer bütün malzememizi iyice yoğuruyoruz.Kabaklarımızın şapka kısımlarını kesip kenara ayırıyoruz.Ve içlerini ister bir tatlı kaşığı ile varsa kabak oyacağı ile mücver yapmak üzere oyup ayırıyoruz:)

Hazırladığımız iç malzememimiz kabaklarımızı dolduruyoruz.kapaklarını kapatıp2 su bardağı sıcak su,tuz ve 1 yemek kaşığı zeytinyağı ilave ise kabaklar ve iç malzeme pişene kadar pişiriyoruz.

Yoğurdumuzu ve sarmısağımızı iyice çırpıyoruz.Bir tavada da zeytinyağı,kırmızı biber,nane ve salçamız ile salçalı sos yapıyoruz.
Pişen kabaklarımızı Servis tabağına alıp yoğurt ve isteğe bağlı olarak salçalı sos ile servis yapıyoruz.

Afiyet Olsun...

23 yorum :

kalpkurabiye dedi ki...

dolmalarr çookk albenili görünüyor canımm ellerine yüreğine sağlıkk:))
ye benii ye benii diyolar:))

Unknown dedi ki...

Sabah sabah bu ne hoş görüntü böyle. Ellerine sağlık.

mutfakcini dedi ki...

Ye beni ye beni dolmaları :) Kabağın her yemeğine bayılırım ben.Akşama bunu yapiim .Ellerine sağlık tatlım,sevgiler ;)

Unknown dedi ki...

kabak dolmasını çok severim.ille de bolyogurt dökecegim üstüne ama.ellerine saglık.

lezzettabağı dedi ki...

Aylin'ciğim, bu kabaklar benimde çok hoşuma gidiyor, hem tadı lezzetli hem görüntü ve sunum açısından çok hoş oluyorlar..bu sabah markette çok taze taze görmüştüm.. Normalde dolmaları zeytinyağlı yaparım ama sadece kabak dolması kıymalı olunca daha lezzetli oluyor bana göre.. Eline sağlık.. Sevimli kabakların sevimli sahibine kocaman öpücükler..

Unknown dedi ki...

Aylincigim benim kücük kizimin ismide aylin .Senin ellerine saglik nefis görünüyor sunumlarinda cok güzel emeklerine saglik hayirli güzel bir gün diliyorum sevgiler canim öptüm.

mine dedi ki...

gerçekten çok şirinler, samsunda göremedim girit kabağını bir türlü bulursam en kısa zamanda denemek istiyorum çünkü çok tatlı gözüküyorlar: )

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Aylin'ciğim müthiş bir sunum olmuş ellerıne sağlık.Gecen gun pazarda girit kabaklarına gözum takıldı alsammı almasam dıye şu an pişmanım almadıgıma:)sevgiler

zühra dedi ki...

Aylin samimi soruyorum bu görüntüler senin mi, bir yerden mi alıyorsun? Yoksa kıskançlıktan çatlıcam canım ya.

YeMeK vAkTi dedi ki...

:))) benim valla başka yerden aldığım gibi algınmasın diye farkındaysanız hep aynı örtü ve tabağı kullanıyorum:))

Canan Demirbağ dedi ki...

Dolma nefis gözüküyor,eline sağlık canım...

Unknown dedi ki...

Canısı senin bombalar çok cezbedici
ellerine sağlık.Bende seni seviyo rum öptüm şeker:))

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Çok şirinler !
Sunum ve görüntü benı benden aldı..
Ellerıne sağlık afıyetler olsun bereketi ile..

Sittirella dedi ki...

Cicim harika tarif!
Sunum muhteşem :)
Fotoğrafları yiyesim geldi, o derece :)
Ellerine sağlık.

Hamiş: şu 2 yemek kaşığı zeytinyağı(rendelenmiş) kısmında takıldım ben :) Sayfanı Türkçe bilmeyenler de takip ediyor, bilesin cicim :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

canım çok sağol ya malum sabahın kör vakti yazdığımdan sarmısağın yanına yazacağıma zeytinyağının yanına yazmışım tekrar teşekkür ederim dikkatin için:)

Chilek dedi ki...

Aylin nasıl güzel göründü gözüme, sanım çekti vallahi bayılırım ben bu dolmaya. Ben kışın içini yeşil mercimekli de yapıyorum. O da çok lezzetli oluyor. Yine ellerine sağlık tatlım:))

Unknown dedi ki...

bu bloga girince aklımda diyet falan kalmıyor :Dçok güzell görüküyor buradan eminim tadıda süperdir.ellerine sağlık canım afiyetler olsun :)

özgülüntarifleri dedi ki...

Bende senin sayende birbirinden guzel tariflerinle tanistim:) hepside cok nefis gorunuyor... lezzetlerininde muthis olduguna eminim.
Bundan boyle takipcin olacagim Kucak dolusu sevgilerimi birakiyorum.

komançi dedi ki...

ama ben bu sayfada mahvolurum ya! hepsi harika yemekler.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik harika gorunuyor
cok severim kabak dolmasini
hele yogurtlu olunca :)

made in funda dedi ki...

bayılırım bayılırım bayılırımmmmm.enfes görünüyor canım.güzel yorumun için de ayrıca teşekkür ederim...daha güzeli sizin olur inşallah..

umutluhayat dedi ki...

nefis bir sunumla en sevdiğim yemek.ellerinize sağlık

www.sendepisir.com dedi ki...

Yaratıcılık bu olsa gerek. Görüntüleri müthiş, giritli olduğum için tadını biliyorum. Ama böyle bir sunum yenmez ancak seyredilir..
www.sendepisir.com